Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η εξέλιξη της τεχνολογίας των αυτοκινήτων και των μπαταριών έχει καταστήσει πλέον την ηλεκτροκίνηση μια απτή πραγματικότητα, η οποία αλλάζει ριζικά τα δεδομένα της αυτοκίνησης.
Η αντιμετώπιση των μεγάλων περιβαλλοντικών και οικονομικών προκλήσεων, που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή και την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα δημιουργεί νέες συνθήκες για την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και για την καθημερινότητα μας. 
Η ηλεκτρική ενέργεια όπως και τα υπόλοιπα εναλλακτικά καύσιμα κερδίζουν συνεχώς έδαφος. 


Όσο εξαπλώνονται και εξελίσσονται τα ηλεκτρικά οχήματα, τόσο περισσότερο ο ανεφοδιασμός τους καθίσταται από σημείο προβληματισμού για τους οδηγούς, σε σημείο υπεροχής τους έναντι των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας εξασφαλίζει την ευρύτερη δυνατή διαθεσιμότητα πηγών ανεφοδιασμού, ενώ η τεχνολογία καθιστά τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων εκτός από φτηνή και μια εξαιρετικά απλή και εύκολη διαδικασία.

Τα είδη της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

1. Οικιακή φόρτιση (αργή)
Η φόρτιση του οχήματος είτε από μία απλή πρίζα (Mode 1), που διαθέτει όμως κάποιες ελάχιστες προδιαγραφές (π.χ. ειδική ασφάλεια 16 Α), είτε από μια ειδική συσκευή φόρτισης με ειδικού τύπου βύσμα και ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου και προστασίας (Μode 3) και με παροχή ισχύος 3,5 KW, την οποία μπορούν να δεχθούν όλα τα μοντέλα ηλεκτρικών και plug-ins υβριδικών αυτοκινήτων. 
Στην περίπτωση αυτή μια πλήρης επαναφόρτιση άδειας μπαταρίας από μια συνηθισμένη μονοφασική παροχή, όπως αυτές που υπάρχουν στις περισσότερες οικιακές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, μπορεί να διαρκέσει από 7 ώρες (με συσκευή φόρτισης) έως 12 ή περισσότερες ώρες (απευθείας από την πρίζα) αναλόγως και του τύπου του αυτοκινήτου, του καλωδίου που χρησιμοποιείται και των χαρακτηριστικών της συσκευής φόρτισης.

2. Κοινόχρηστη φόρτιση (ημιταχεία)
Οι συσκευές ημιταχείας φόρτισης που τοποθετούνται σε κοινόχρηστα σημεία, όπως σε πεζοδρόμια, οργανωμένους χώρους στάθμευσης, super markets κλπ., είναι ειδικές συσκευές που παρέχουν εναλλασσόμενο ρεύμα με ισχύ από 7 KW έως 21 KW
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόσφατα αποφάσισε ότι το πρότυπο πρίζας IEC 62196-2 Τύπου 2 θα είναι το κοινό standard για τους φορτιστές στις χώρες της ΕΕ. Στις περισσότερες περιπτώσεις κοινόχρηστων φορτιστών ο ανεφοδιασμός γίνεται με καλώδιο σύνδεσης, που διαθέτει το ίδιο το όχημα για να συνδέεται με κοινόχρηστους φορτιστές. 
Μια πλήρης επαναφόρτιση άδειας μπαταρίας σε κοινόχρηστους σταθμούς ημιταχείας φόρτισης διαρκεί από 1 έως 3 ώρες, αναλόγως του τύπου του αυτοκινήτου και της έντασης ρεύματος του φορτιστή.

3. Ταχεία φόρτιση 
Οι συσκευές ταχείας φόρτισης, παρέχουν είτε συνεχές ρεύμα (DC) έντασης ως 50 KW, είτε και εναλλασσόμενο (AC) με ισχύ έως 44 KW για οχήματα που διαθέτουν ενσωματωμένο ταχυφορτιστή. Οι ταχυφορτιστές διαθέτουν σύστημα επικοινωνίας με το ηλεκτρικό όχημα, ώστε να ρυθμίζεται αναλόγως η ένταση της φόρτισης χωρίς να καταπονούνται τα στοιχεία της μπαταρίας. Μια επαναφόρτιση σε ποσοστό 85% - 90% της μπαταρίας διαρκεί από 20 έως 45 min, ανάλογα και με την εξωτερική θερμοκρασία. 
Προϋπόθεση της ταχυφόρτισης είναι η ύπαρξη αντίστοιχης δυνατότητας του οχήματος, ενώ στις περιπτώσεις των ταχυφορτιστών συνεχούς ρεύματος το καλώδιο με το αντίστοιχο βύσμα είναι πάντοτε ενσωματωμένα στη συσκευή ταχυφόρτισης. 
Υπάρχουν δύο βασικά πρότυπα βύσματος και συστήματος ταχυφόρτισης με συνεχές ρεύμα. 
α. Το πρότυπο CHAdeMO το οποίο έχει υιοθετηθεί από τις Nissan, Citroen, Mitsubishi και Peugeot και το οποίο χρησιμοποιεί διαφορετικό ρευματολήπτη στο αυτοκίνητο από αυτόν που διαθέτει για τη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα, και
β. Το πρότυπο CCS (Combo) που υιοθετήθηκε από τις εταιρείες Volkswagen, BMW, Ford, Audi, Porsche, Chevrolet και Mercedes και το οποίο χρησιμοποιεί τον ίδιο ρευματολήπτη ο οποίος χρησιμοποιείται και για τη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα. 
Στο πλαίσιο της ψήφισης της οδηγίας της ΕΕ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων έχει προταθεί οι σταθμοί ταχυφόρτισης που εγκαθίστανται στην ΕΕ να πρέπει να είναι εφοδιασμένοι τουλάχιστον με το πρότυπο CCS, επιτρέποντας την παράλληλη λειτουργία του προτύπου CHAdeMO ή της ταχυφόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα.
Ουσιαστικά, λοιπόν, οι συσκευές ταχείας φόρτισης καλύπτουν τις ανάγκες τόσο των οδηγών που θέλουν να συνδυάσουν τη στάθμευση του αυτοκινήτου τους με το γρήγορο και ασφαλή ανεφοδιασμό του από σταθμούς ημιταχείας φόρτισης, όσο και αυτών που αναζητούν να φορτίσουν το όχημα τους εντός ολίγων λεπτών, σε ένα σταθμό ταχυφόρτισης, προκειμένου να συνεχίσουν αμέσως μετά την πορεία τους. 
Υπάρχουν πλέον αρκετοί ιδιωτικοί σταθμοί φόρτισης στη χώρα μας που ο αριθμός τους αυξάνεται συνεχώς με στόχο την εξυπηρέτηση και την ανταπόκριση των προσδοκιών όλων όσων χρησιμοποιούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά και αυτών που σχεδιάζουν στο μέλλον να αποκτήσουν και να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

ΠΗΓΗ: FORTIZO

Δεν υπάρχουν σχόλια: